|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Patryk_FH16
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WZGórze/Bełżyce/k Lublina
|
Wysłany:
Czw 22:31, 06 Lis 2008 |
|
No kolego świetne zdjęcia. Piękne to Volvo nie ma to tamto. Kolego możesz mi powiedzieć gdzie te zdjęcia Były robione???
Pozdrawiam Patryk_FH16 |
|
|
|
|
|
|
KANAR
Kierowca
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 234 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ..::Z-A-M-O-Ś-Ć::.. / Łabuńki
|
Wysłany:
Pią 13:40, 07 Lis 2008 |
|
Na obwodnicy Zamościa |
|
|
|
|
Bartek94ZT
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 80 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 21:44, 10 Lis 2008 |
|
no kolego fotki naprawde super, baaa nie tylko te,wszystkie:D |
|
|
|
|
Sparrow
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 496 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Marki/100lica [PLlWWL#XXXX]
|
Wysłany:
Pon 22:21, 24 Lis 2008 |
|
Tak sobie szperając w internecie natknąłem się na taki dosyć ciekawy artykuł o firmie Panas Transport wraz z wywiadem z właścicielem. Mimo, że pochodzi on z końca września myślę, że warto go przeczytać.
Przewieźć prom kosmiczny? Proszę bardzo
czwartek, 25. września 2008 , 01:52
Samolot, silos, czołg, olbrzymia łódź motorowa albo ciężki sprzęt budowlany. W Panas Transport przyjmą najtrudniejsze wyzwanie, bo to jest elitarna firma transportowa. Taki transportowy "Grom” do zadań specjalnych. Zwierzyniec, przedwojenny kurort, piękne miasteczko malowniczo położne wśród lasów Roztocza. Tu mieści się firma Panas Transport - Transport Ładunków Ponadnormatywnych Ciężkich.
- Zaczynaliśmy, jak większość polskich firm transportowych, w 1997. Każdy chciał wtedy jeździć - wspomina Przemysław Panas, właściciel firmy. - Najpierw sam woziłem ładunki po całej Europie. Potem wpadłem na pomysł, aby zagospodarować niszę w postaci usług przewozu nietypowych rzeczy. Mało kto wówczas realizował takie zlecenia.
Z fasonem
Panas jest samochodziarzem z krwi i kości. Takie ma wykształcenie i taką ma życiową pasję. Od zawsze fascynował się transportem. Gdy nastał kryzys połowy lat dziewięćdziesiątych, a giełdy - jak dziś - zwariowały, dla transportu przyszły złe czasy.
- Bo my jesteśmy jak barometr gospodarki. Kiepsko idzie w ekonomii, my pierwsi to odczuwamy. Wtedy właśnie tak było. Firmy transportowe padały jedna po drugiej. Musiałem coś wymyślić, aby nie zasilić grona bankrutów. Stąd pomysł na transportowanie nietypowych rzeczy - wspomina Panas. Nie ukrywa, że przewozem ponadnormatywów zajmuje się wyłącznie elita transportowców: najlepsi kierowcy, najmocniejszy sprzęt, skomplikowane naczepy. - Taka działalność wymaga wiedzy, sprzętu i umiejętności - dodaje. - Chciałem pokazać, na co mnie stać.
Z kierowcami trucków jest trochę jak z kowbojami. Zawsze muszą pokazać, że są lepsi o kolegów. Pisał już o tym, Hłasko w "Bazie ludzi umarłych”. Zmienia się sprzęt, natura pozostaje.
Pierwszy kurs
Pierwsze zlecenie przewozu rzeczy ponadnormatywnej przyszło z Holandii. - Miałem do Polski przewieźć ogromny walec do zagęszczania podłoża. Taka wielka maszyna, z kolcami na bębnach. Podjechałem na miejsce załadunku, a Holender, który miał mi tylko wydać papiery, patrzył z niedowierzaniem jak ten walec pakuję na naczepę. A to byłą zegarmistrzowska robota, bo kolce na bębnach z łatwością mogły uszkodzić moją naczepę. Holender patrzył i nie wierzył. W każdym bądź razie, już po załadunku wyjął 10 guldenów i mi dał. Nie wiem do dziś, czy to był za pokaz manewrowania czy też za mój wysiłek - zastanawia się Panas. - W każdym razie, u skąpych Holendrów, to rzadki odruch. Wziąłem. Mam ten banknot do dzisiaj. To był szczęśliwy pieniądz
Flota czeka
Dziś Panas Transport posiada własny najnowocześniejszy sprzęt, przeznaczony specjalnie do przewozu ładunków ponadnormatywnych. - Dzięki wysoce specjalistycznym naczepom jesteśmy w stanie przewieźć najbardziej nietypowe i skomplikowane ładunki.
Procedura zaczyna się od zamówienia transportowego. Klient musi podać masę, cel oraz wymiary ładunku. - Musimy też zapoznać się z warunkami zabezpieczenia frachtu. Czy to ma być naczepa zaniżana do 30 cm, rozciągana, poszerzana, czy mają być dodatkowe mocowania, szekle, łańcuchy transportowe - wylicza Panas.
Po wstępnych uzgodnieniach do pracy wkraczają fachowcy z Panas Transport. - Planujemy trasę przejazdu, sprawdzamy mosty, przeloty przez miasta, wiadukty, słowem wszystkie czynniki, które mogą nam skomplikować życie. Na koniec kalkulujemy stawkę. Jeżeli kontrahent akceptuje warunki, wówczas przystępujemy do działania.
Analiza przeszkód
Przewóz ekstraładunków to często wyzwanie. Nieraz pracownicy firmy muszą udać się na wizję lokalną, aby ocenić, jak dany przedmiot załadować i przewieźć. - Często wymagany jest demontaż poszczególnych elementów frachtu, jak chociażby w przypadku transportu samolotów czy śmigłowców. Zdarza się także, że musimy konstruować specjalną naczepę z unikatowymi leżniami, którą tylko raz wykorzystamy - dodaje właściciel. - Ważny jest także sposób załadowania i mocowanie frachtu podczas transportu. Taki kolos świetnie wygląda na drodze, ale zanim na nią wyjedzie, to czasami sporo się napocimy.
Nieraz firmowe zestawy wiozą ładunki bardzo ciężkie i duże. Wówczas do akcji wkraczają piloci z firmy Panas Transport. Ich zadaniem jest wytyczenie i objazd trasy, zmierzenie wysokości mostów, wiaduktów oraz linii elektrycznych, pod którymi będzie przejeżdżać pojazd. Problemem są także roboty drogowe, wąskie jezdnie czy ronda. Te wszystkie przeszkody muszą być dokładnie zmierzone, przeanalizowane.
Kwestia kosztów
- Najbardziej j zapadł mi w pamięć fracht zbiorników na chemikalia do Anwilu Włocławek. Zbiorniki miały 28 metrów długości (dłuższe niż 10-piętrowy wieżowiec - przyp. red.) i 8 metrów średnicy. To było wyzwanie. Są też transporty medialne: samoloty, śmigłowce, wielkie łodzie czy maszyny. Ba, możemy nawet przewieźć prom kosmiczny. To tylko kwestia kosztów… - uśmiecha się Panas. Jego samochody przewoziły ładunki ponadnormatywne w Azji, w górach Kaukazu, za kołem podbiegunowym, przy Wielkim Murze Chińskim, w Skandynawii, Turcji, na Bałkanach, do Irlandii... - Do Chin wieźliśmy maszyny budowlane z Niemiec, za koło podbiegunowe pojechaliśmy do stoczni, ze sterem.
Kupić sobie marzenie
Firma nie tylko jeździ, ale także… lata. Na stanie firmy są dwie cessny, które służą do szybkiego transportu części zamiennych, kierowców na zmianę lub przelotu na wizję lokalną. Za sterami zasiada Przemysław Panas lub jego syn Bartłomiej. Obaj są zapalonymi i doświadczonymi pilotami. - Tak czasami sobie marzę, aby kupić legendę II wojny: spitfire'a, mustanga, a może messerschmitta 109 - zamyśla się Panas. - Ale jak zwykle nie mam czasu.
żródło: Dziennik Wschodni
A moje źródło z którego zaczerpnąłem artykuł to: [link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
KANAR
Kierowca
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 234 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ..::Z-A-M-O-Ś-Ć::.. / Łabuńki
|
Wysłany:
Wto 14:21, 25 Lis 2008 |
|
Artykuł który dodał Sparrow drukowany był w Dzienniku Wschodnim, wraz ze zdjęciami można go zobaczyć na stronie internetowej firmy.
[link widoczny dla zalogowanych] Z ciekawostek dodam, że główne zdjęcie metra jest produkcji Kanara
Scania + moduł:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Troche marne zdjęcia bo nie było jak ująć, ale lepsze to niż nic |
|
|
|
|
Sparrow
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 496 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Marki/100lica [PLlWWL#XXXX]
|
Wysłany:
Śro 9:49, 26 Lis 2008 |
|
Jakoś wcześniej nie zauważyłem, że artykuł jest na stronie Panasa... ale co tam... szczegół - i tak jeden i ten sam tekst
A fotki Scanii w akcji ciekawe, widać, że na początek dostała ognia, bo ładunek wydaję sie byc ciężki i skoro zastosowano naczepę aż 9 - osiową. |
|
|
|
|
slawek90
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko
|
Wysłany:
Śro 15:48, 26 Lis 2008 |
|
no skladzik zajebioza marzenie takim jeżdzić, a kanar może napisz ile ta naczepa ma ładowności napewno to bedzie ciekawą informacją a co do fotek to fajne fajne |
|
|
|
|
KANAR
Kierowca
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 234 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ..::Z-A-M-O-Ś-Ć::.. / Łabuńki
|
Wysłany:
Śro 16:48, 26 Lis 2008 |
|
Cały zestaw jest przystosowany do przewozu ładunków do 250 ton. |
|
|
|
|
slawek90
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko
|
Wysłany:
Czw 16:23, 12 Lut 2009 |
|
Siemanko coś temat zabardzo nie kwitnie, znalazłem kilka zdjeć które zrobilem jakiś czas temu na bazie w Sitańcu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
naczepa modułowa
[link widoczny dla zalogowanych]
platforma do modułu
[link widoczny dla zalogowanych]
Volvo fh 12 520 + tramwajówka zdjęcia zrobiłem w Stalowej Woli
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
KANAR
Kierowca
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 234 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ..::Z-A-M-O-Ś-Ć::.. / Łabuńki
|
Wysłany:
Nie 16:06, 15 Mar 2009 |
|
Witam, troszkę temat przygasł Mała porcja "takich oo" fotek, Ale myślę że w najbliższym czasie będą lepsze ale czas pokaże
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Ostatnio zmieniony przez KANAR dnia Wto 18:52, 17 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Mirek.
Kierowca
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 218 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość/Sitaniec
|
Wysłany:
Nie 22:25, 15 Mar 2009 |
|
A Ty ciermięgo czego nie dałeś znac że będziesz u mnie !?
Panasów teraz jest na bazie jak psów u ruskich, kiedy bym nie spojrzał w okno to widać plac kwitnącej wiśni. |
|
|
|
|
slawek90
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko
|
Wysłany:
Pią 15:11, 01 Maj 2009 |
|
Zdjęcia zrobiłem wczoraj w Stalowej Woli jeden ten żółtek ważył 46 ton
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
intercoller
Kierowca
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 518 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ząbki
|
Wysłany:
Pią 19:00, 01 Maj 2009 |
|
Daj spokój widziałem ta Scanie na zywo Musze powiedzieć ze robi ogromne wrażenie Ostatnio był obszerny artykuł w gazecie Scanii o PANAS -ie |
|
|
|
|
KANAR
Kierowca
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 234 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ..::Z-A-M-O-Ś-Ć::.. / Łabuńki
|
Wysłany:
Nie 15:37, 31 Maj 2009 |
|
Koniec matur Panowie , przyszły wakacje a wraz z nimi praca w PANAS TRANSPORT. Na dobry początek oczywiście interesujący transport. Mieliśmy przetransportować 80-cio tonową Lokomotywę pod jeden z budynków uczelni AGH w Krakowie. Do tego były jeszcze dwa wagony tender, i jakiś taki zielony wagonik osobowy tzw "kiosk"
Zdjęć nie za dużo i nie najlepsze ale wstawiam co mam
Lokomotywa+węglarka(tender)
[link widoczny dla zalogowanych]
Przygotowania naczepy:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Tender i "Kiosk" na naczepach :
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Załadunek lokomotywy:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Załadowane, spięte i jedziemy:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Małe utrudnienie na drodze spowodowała nam sygnalizacja, ale jeden z pilotów wszedł na dach lokomotywy i dał rade oporom sygnalizacji:
(teraz błyskają flesze aparatów Kanar na lokomotywie )
[link widoczny dla zalogowanych]
Na miejscu:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Rozładunek:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
To by było na tyle zdjęć z transportu lokomotywy dla AGH |
Ostatnio zmieniony przez KANAR dnia Nie 20:01, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
LUKE
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 4174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejówek
|
Wysłany:
Nie 15:48, 31 Maj 2009 |
|
No mordo pięknie Widać praca rozpoczęta na całego Wal te biuro, oddawaj im tego laptopa, bierz Berlingo, właczaj koguty i jaaazdaaa
Widziałem ogłoszenie do was na etransport, gdybyście byli bliżej pewnie bym już siedział w biurze z CV |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|