Autor |
Wiadomość |
Daniel_AT
Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Ursus
|
Wysłany:
Czw 14:39, 17 Maj 2012 |
 |
Ostatnio zaciekawił mnie dany temat. Mianowicie na polskich drogach widzi się same zestawy z naczepą. Trudno spotkać zestawy z przyczepą mówie nawet o tandemach. Chodzi o ładownośc ? Lepsza możliwośc manewrowania ?
Czekam na wsze opinie na dany temat  |
|
|
 |
 |
|
 |
Krisss
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 440 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Czw 16:57, 17 Maj 2012 |
 |
Z tego co słyszałem to Tandemem steruje się najlepiej Pewnie chodzi, o te przepinki przyczepy pod załadunek i rozładunek. |
|
|
 |
 |
Maacul
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 374 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 17:37, 17 Maj 2012 |
 |
Krisss napisał: |
Z tego co słyszałem to Tandemem steruje się najlepiej Pewnie chodzi, o te przepinki przyczepy pod załadunek i rozładunek. |
Kwestia przyzwyczajenia kierowcy, ale pomanewruj z przyczepą z górnym dyszlem, gdzie patrzysz żeby nie przełamać za bardzo bo stracisz lampy. O przyczepach z obrotnicami już nie wspomne  |
|
|
 |
 |
Łukaszbp
Kierowca
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 1196 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska (LB)
|
Wysłany:
Czw 18:05, 17 Maj 2012 |
 |
Uważam, że naczepa jest bardziej uniwersalna. Tak jak pisali przedmówcy z naczepą lepiej się manewruje. Tandemy używane są zazwyczaj do towarów lekkich ,ale objętościowych. |
|
|
 |
 |
matis
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 377 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin
|
Wysłany:
Czw 21:35, 17 Maj 2012 |
 |
Gdy musisz przewieźć jakiś długi ładunek np. pręty, rury, płyty wiórowe to zostaje tylko naczepa. Przyczepy kupują przeważnie firmy, które mają na to konkretną "robotę" (czyt. lekki towar na paletach typu puszki, styropian i inne pierdoły)  |
|
|
 |
 |
BartekTRAKER
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 106 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tomnice/Krotoszyn
|
Wysłany:
Pią 9:35, 18 Maj 2012 |
 |
To też zależy od nastawienia firmy. Jeśli wozi długie pręty itp. to lepsza jest naczepa. |
|
|
 |
 |
W1 DAMIAN
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WOT->WM
|
Wysłany:
Sob 7:02, 19 Maj 2012 |
 |
My np. mamy patelnie i one raczej jeżdżą dalej po kruszywa itp. Jeśli chodzi o wywrotki to tu już mamy przyczepy tantemowe i często w koło komina nawet się przydają, nie raz tak samo po kruszywo lecą... |
|
|
 |
 |
lukasz531
Kierowca
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 370 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 20:05, 19 Maj 2012 |
 |
tandem jest dłuższy i bierze 2 palety wiecej albo 4, juz nie pamiętam. jest to dobre przy ładunkach drobnicowych i lekkich jak wyżej pisali i głównie mają to firmy z północnej części europy a dlaczego? nikt nie wie. U nas sie to nie sprawdza bo czasem przewozi się lekkie ale długie ładunki wymagające całej powierzchni naczepy. Nie wiem jak sie jezdzi tandemem bo jezdziłem ostatnio na nauce jazdy ale solówką sie jezdzi beznadziejnie wiec przyczepa na pewno nie poprawia odczucia bo jest nudno. Naczepa to naczepa
Jeżeli chodzi o wywrotki to wiadomo, przydaje sie tak jak komory w cysternie czyli do wożenia 2 rodzajów ładunków. niestety jest strata w objętości spowodowana dyszlem i dlatego jest mało tego u nas. |
Ostatnio zmieniony przez lukasz531 dnia Sob 20:09, 19 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
michal1003
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 340 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 21:19, 19 Maj 2012 |
 |
Może ja powiem trochę o jeździe tandemem, sam jak wiecie nie jeżdżę za kółkiem, ale robi to mój tata i mogę trochę wypowiedzieć się w tym temacie Przede wszystkim tandemem jeździ się wygodniej, na Polskich drogach widać dużą różnice miedzy naczepa a tandemem, z tego co wiem to przyczepa w tandemie mniej zachodzi niż naczepa, więc ciasne zakręty czy Polskie ronda jest lepiej tandemem przerabiać, z tego co Ojciec mówi, to dużo lepiej jest też zimą, tandem lepiej trzyma sie drogi, wszystko przez większy rozstaw osi niż w ciągniku, jeszcze jak jest dobrze załadowany to jest super w zimie. Co więcej, wiadomo przestrzeń ładunkowa jest większa niz w naczepie. Oczywiście jest też taka udręka, że trzeba rozpinać skład na rozładunkach/załadunkach, chyba, że są zamontowane przejazdówki to wtedy nie ma takiego kłopotu. Nie wiem też czy we wszystkich markach samochodów tak jest, ale w Manie-tandemie jest większa kierownica niż w ciagniku siodłowym tej samej marki, może to wydawać sie dziwne, ale zapewniam, że tak jest. Niektórzy pisali wcześniej, że naczepa się lepiej manewruje, to też zależy od sytuacji, z tego co wiem to tandemem łatwiej jest cofnąć w jakieś ciasne miejsca czy coś takiego, a znowu naczepą jest łatwiej zawrócić "w miejscu" tandem już potrzebuje więcej miejsca żeby wykonać taki manewr. Tyle ode mnie na ten temat  |
Ostatnio zmieniony przez michal1003 dnia Sob 21:24, 19 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
lukasz531
Kierowca
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 370 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 22:09, 19 Maj 2012 |
 |
przyczepa mniej zachodzi ale zauważ ile musisz samą solówke wysunąć do przodu. wg mnie nie ma różnicy. w zime wiadomo, tandem lepszy pod warunkiem ze auto załadowane bo jak sama przyczepa to zyczę powodzenia, a w tandemach to róznie bywa. |
|
|
 |
 |
michal1003
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 340 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 22:22, 19 Maj 2012 |
 |
lukasz531 napisał: |
przyczepa mniej zachodzi ale zauważ ile musisz samą solówke wysunąć do przodu. wg mnie nie ma różnicy. w zime wiadomo, tandem lepszy pod warunkiem ze auto załadowane bo jak sama przyczepa to zyczę powodzenia, a w tandemach to róznie bywa. |
Kto o zdrowych zmysłach załaduje sobie samą przyczepe? Kierowcy to nie idioci, dobrze wiedzą, żeby najpierw podstawić solówkę, a dopiero resztę na przyczepe.. |
|
|
 |
 |
lukasz531
Kierowca
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 370 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 22:39, 19 Maj 2012 |
 |
dobrze, ale jezeli masz zaladunek w polsce a 2qi w czechach? a pozniej zrzutka pierwszego ładunku w austri a 2go we włoszech? Powiedz mi jak załadować taki zestaw żeby mieć ładunek tylko na aucie. |
|
|
 |
 |
ardel95
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kobylin [PKR]
|
Wysłany:
Czw 20:01, 27 Wrz 2012 |
 |
Tak jak koledzy wspomnieli, więcej jest naczep, bo długie ładunki np rury, czy stal się więcej wozi. Zależy to też od typu przewożonych ładunków, tzn np ja interesuje się transportem zwierząt, i w tym rodzaju transportu więcej jest solówek z przyczepą. Dlaczego? Bo nie każdy rolnik ma wjazd dostosowany do dużego zestawu, więc lepiej się rozczepić i przyczepę wepchnąć ciągnikiem, i osobno wjechać samochodem. To tyle ode mnie na ten temat. Pozdrawiam! |
|
|
 |
 |
lukasz531
Kierowca
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 370 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 21:09, 27 Wrz 2012 |
 |
tu wszystko chodzi o przestrzeń ładunkową. co z tego że na tandem wchodzi 4 palety wiecej jeżeli nie można wziąć długich ładunków. |
|
|
 |
 |
piotrek1993
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 258 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórzec /Siedlce WSI
|
Wysłany:
Pią 21:19, 28 Wrz 2012 |
 |
Mój ojciec też miał krótki epizod z tandemem i mówi że zwykła przyczepa ze skrętną osią była dla niego dużo lepsza jeździł w PKS kilkanaście lat więc może do takiej się przyzwyczaił. Twierdzi że naczepa jednak jest najlepszym rozwiązaniem jak dla niego w obecnej chwili i nie chciałby wrócic już do przyczepy. |
|
|
 |
 |
|