|
Autor |
Wiadomość |
MAN
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 86 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany:
Wto 16:50, 28 Lut 2006 |
|
1985 - Mercedes benz ln2
W latach 1985-98 wyprodukowano 320 316 egz. Silnik wolnossący lub turbo z intercoolerem, 4- lub 6-cylindrowy, 4 lub 6 litrów poj., moc od 88 do 240 KM. Wymiana oleju co 5-15 tys. km. Przekładnia MB 5-12 biegów. Od 1995 roku Euro-2. DMC 6,5-15 ton.
1986 - Volvo FL (Fl6, Fl7/10)
W latach 1986-98 wyprodukowano 100 tys. FL7/10 i 114 tys. FL6. Silniki TD61G, GS, TD71F i FS, TD 101 turbo. Pojemności 6,7 i 10 litrów, moc 152, 180 i 207 KM. Wymiana oleju co 25-30 tys. km. Przekładnia Volvo S5-35, S6-65 i R52/62. Euro-2 od 1995 roku. DMC 11-16 ton.
1987 - MAN F90 / MAN 19.362
W latach 1986-95 wyprodukowano 200 000 pojazdów z silnikiem D2866 turbo, z intercoolerem, 12 l. Moc 360 KM, moment 1500 Nm. Wymiana oleju co 20 000 km, przekładnia Fuller RTO 11613, 13 biegów, Euro-0 i Euro-1. DMC - 16 ton.
1988 - DAF 95
W latach 1987-1997 wyprodukowano 67 175 pojazdów z silnikiem DAF turbo intercooler 11,6 l, o mocy 306-383 KM, Euro-1 i 360-383 KM Euro-2. Wymiana oleju co 25 tys. km, przekładnia ZF Ecosplit. DMC - 17 ton
1989 - SCANIA 3
W latach 1988-97 zbudowano 250 tys. pojazdów (wśród nich 40 tys. modeli T) z silnikiem DSC14 04 turbo intercooler EDC (V- 14 l. 470 KM 1940 Nm. Wymiana oleju co 30 tys. km, przekładnia GR880 10 st. ABS, ASR. DMC - 25,5 t
1990 - Mercedes SK
W latach 1989-98 powstało 188 977 pojazdów. Silnik MB turbointercooler EDC V6 lub V8 11 lub 14,6 l o mocy 240-530 KM, o momencie 784-2300 Nm. Wym. oleju co 10-45 tys. km (od 1996 roku co 30-90 tys. km), przekładnia MB 9, 12, 16 biegów. DMC � 18-41 t.
1991 - Renault AE Magnum
Od 1990 roku do 2001 wyprodukowano ponad 53 tys. pojazdów. Ówczesny silnik MIDR 06.35.40F turbointercooler EDC 12 l, 374 KM, 1650 Nm. Wymiana oleju co 40 tys. km. Przekładnia B18R. DMC - 19 ton
1992 - Iveco EuroCargo 120E23
W latach 1992-2000 powstało 235 tys. pojazdów z silnikiem Iveco 8060. 45s DI TC turbo 7,7 l, 227 KM, 690 Nm. Olej co 40 tys. km, przekładnia Iveco 2865,6 i 2870.9. Hamulce tarczowe z przodu. DMC - 12 ton
1993 - Iveco EuroTech 440E42 T/P
Wyprodukowano ponad 45 tysięcy pojazdów do roku 2001. Silnik 13,8 l, 420 KM, 1940 Nm, olej co 50 tys. km, przekładnia ZF 165 181, hamulce tarczowe z przodu, DMC - 16 ton.
1994 - Volvo FH12 i FH16
W latach 1994-99 wyprodukowano 145 tys. pojazdów z silnikami D12A i D16A, z pompowtryskiwaczami, 6- i 8-cylindrowymi, o poj. 12 i 16 litrów i mocy 340-420 KM (D16 470-520 KM), wym. oleju co 40-45 tys. km. Hamulce bębnowe, DMC - 17,5 t.
1995 - MAN F2000
W latach 1995-2000 powstało 220 tys. pojazdów z silnikiem D 2866 LF 20, 12 l poj., o mocy 400 KM i momencie 1730 Nm. Olej co 45 tys. km, przekładnia ZF 16S 151, hamulce tarczowe z przodu, Euro-2 i Euro-3. DMC - 18 ton.
1996 - Scania 4
Od 1995 roku do 2000 zbudowano 200 tys. pojazdów, w tym 25 tys. Topline. Silnik DSC 12 01 EDC 12 l, 400 KM, 1810 Nm. Olej co 30 tys. km. Przekładnia GRS 900R zintegrowana z retarderem Scanii. Hamulce tarczowe, Euro-2 i Euro-3. DMC - 19 ton.
1997 - Mercedes-Benz Actros
W latach 1996-2003 wyprodukowano ponad 230 tys. tych ciężarówek. Miały dwie rodziny silników: OM501 LA V6 o poj.12 l i mocy od 313 do 428 KM oraz 502 LA V8 o poj.16 l i mocy od 476 do 571 KM. Układ zmiany biegów Telligent (także automatyczny), system hamulcowy Telligent. Euro-2 i Euro-3.
1998 - DAF 95XF
Produkowany w latach 1997-2002, w ilości 14-17 tys. egz. rocznie. Nowy silnik 12,6 l w technice 24-zaworowej. Moc 381, 428 i 483 KM, hamulec silnikowy DEB o mocy 290 kW. Kabiny Comfort, Space Cab, Super Space o wysokości wewnętrznej od 159 do 225 cm. Długość kabiny 225 cm, łóżko szerokie na 81 cm.
1999 - Mercedes Atego
W 1998 roku wprowadzono lekkie Atego od 6,5 do 15 ton DMC z dzieloną ramą i 4 kabinami. Silniki to OM904LA o poj. 4,25 i mocy od 122 do 170 KM oraz OM906 o poj. 6,4 l, a mocy od 231 do 279 KM. Wtrysk PLD, sterowanie Telligent. Po roku poszerzono rodzinę o pojazdy ciężkie, od 18 do 26 ton DMC, o dwóch lub trzech osiach. Z silnikami OM 602 LA i skrzyniami G85,G100 i G211 oraz Allison.
2000 - Volvo FH12
Po modernizacji w tej wersji wyprodukowano 30 tys. egz. Silnik D12C o mocy 340, 380, 420, 460 KM i momencie 1700 do 2200 NM, olej co 45 tys km. Hamulce bębnowe lub tarczowe. Euro-2 i Euro-3. DMC - 19 ton.
2001 - MAN TG-A
W roku 2000 wyprodukowano 6400 egzemplarzy z silnikiem D 2866 i D2876 o poj.12 l, moc 310-460 KM, moment 1500-2100 Nm, wym. oleju co 80 tys. km. Przekładnia ZF z Comfort Shift, hamulce elektronicznie kontrolowane, tarczowe, Euro-3. DMC - 19 ton.
2002 - Daf LF
Produkowany od 2001 roku w Anglii. Silniki dla lżejszej gamy LF45 (6,2 -12 ton DMC) to Paccar BE 4-cylindrowy 3,9 l o mocy 135, 150 i 167 KM oraz Paccar 6-cylindrowy 5,9 l o mocy 185 i 220 KM. Wtrysk common rail. Gama LF55 (12-19 ton DMC) ma silniki 4-cylindrowe 170 KM i 6-cylindrowe od 180 do 250 KM. Kabiny dzienne i sypialne, podwozia na kołach 17,5, 19,5 i 22,5 c. Euro-3.
2003 - Iveco Stralis
Wersja do transportu dalekiego Active Space produkowana od 2002 roku. Silniki z turbosprężarką o zmiennej geometrii, Cursor 10 o poj.10,3 l i mocy 400-430 KM oraz Cursor 13 o poj. 12,9 l i mocy 480 lub 540 KM. Skrzynia biegów ręczna ZF 16-biegowa ServoShift lub zautomatyzowany EuroTronic o 12 lub 16 biegach. Hamulec dekompresyjny ITB o mocy 300 kW. Hamulce tarczowe Knorr SB7000 i EBS Wabco
2004 - Mercedes Actros MPII
Po wyprodukowaniu 230 tysięcy Actrosów rodzinę tych ciężarówek zmodernizowano wyposażając ją w ulepszone silniki OM 501 LA o mocy 320-456 KM, a także OM 502 LA o mocy 503- 578 KM. Druga generacja systemu zmiany biegów Telligent wpłynęła na bardziej optymalne korzystanie z przełożeń. Lżejsze podwozie zwiększyło ładowność, w wersji z pojedynczymi tylnymi kołami (supersingle) nawet o 200 kg.
Wnętrze kabin całkowicie wymieniono, poprawiając ważną dla kierowcy ergonomię i komfort.
2005 - Scania R
Zmieniona wizualnie (więcej "pasów" ma masce) kabina została mocniej ulepszona we wnętrzu, leżankę przeniesiono na tylną ścianę, a kierownica straciła charakterystyczne wąskie ramiona. Kabina poszła 7 cm w górę, a z tunelu zniknął lewarek zmiany biegów Opticruise. Ciągnik klasy R został odchudzony o nawet 270 kg (lżejsze zawieszenie, cienkie profile ramy). Zmodernizowane silniki to 11-litrowe jednostki 340 i 380 KM oraz 12-litrowe 420 i 470 KM, a także 16-litrowe 500 i 580 KM. Jesienią 2004 r. Scania, jako pierwsza wprowadziła silnik Euro-4 oparty na DC12 z systemem EGR.
2006 - Man TGL
Najnowszy lekki MAN oferowany jest z kabinami C ( krótka), L (wydłużona do 2280mm) i LX (podwyższona, może mieć dwie leżanki). Pojazd występuje w wersjach tonażowych 7,5, 8, 10 i 12 ton DMC. Rozstaw osi podwozi wynosi od 3.050 do 5200 mm co pozwala zabudować nadwozia aż do 10 m długości. TGL ma 4 silniki, wszystkie z wtryskiem common rail dającym doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa.. 4 cylindrowe jednostki mają moc 150, 180 i 206 KM. A 6 cylindrowe 240 KM. Pojazd ma skrzynie biegów manualne 5 i 6 stopniowe albo nowe automatyzowane przekładnie TipMatic. TGL jest produkowany w Austrii, w fabryce Steyer.
Źrudło - [link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
|
|
Mariusz
Kierowca
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 1521 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ...Tam gdzie Dworek Piłsudskiego, gdzie Królewskie pije się...
|
Wysłany:
Pon 17:41, 01 Sty 2007 |
|
No i teraz TRUCK OF THE YEAR 2007 to DAF XF105 |
|
|
|
|
LUKE
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 4174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejówek
|
Wysłany:
Pon 20:40, 31 Gru 2007 |
|
Wszystko zapowiadało, że o nagrodę ITOY 2008, będzie walczył niemiecki MAN, z nowym modelem TGX/TGS, natomiast jego rywalem miało być włoskie IVECO, z odmienioną wersją Stralisa.
Jednak podczas salonu samochodowego w Amsterdamie ogłoszono laureata plebiscytu "Truck of the Year 2008", został nim
MAN TGX/TGS.
Warto tez dodać, że firma MAN Nutzfahrzeuge, otrzymała tą nagrode już po raz 7.
Tak wygląda zwycięzca:
[link widoczny dla zalogowanych]
Foto by Dirk Harig, [link widoczny dla zalogowanych]
Warto również wspomnieć, że szykuje sie zawzięta walka o nagrodę ITOY 2009, pomiędzy Mercedesem Actros MPIII a nowym Volvo FH i FH16. Premiera obu aut szykuje się na 2008 rok, pytanie tylko czy na tych dwóch markach sie skończy, czy ktoś wyciągnie jeszcze asa z rękawa? |
Ostatnio zmieniony przez LUKE dnia Pon 20:43, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Mariusz
Kierowca
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 1521 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ...Tam gdzie Dworek Piłsudskiego, gdzie Królewskie pije się...
|
Wysłany:
Wto 13:11, 01 Sty 2008 |
|
Z tego co mi wiadomo to Renault też wprowadza nowszą wersje Magnum. |
|
|
|
|
Sadam
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 890 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Wto 14:16, 01 Sty 2008 |
|
Mariusz napisał: |
Z tego co mi wiadomo to Renault też wprowadza nowszą wersje Magnum. |
Ale myślisz że Magnum w wersji Face Lifting Może zawalczyć o takie tytul NIe sądzę. Ja bym chyba stawiał na Actrosa MP III |
|
|
|
|
uszko_15
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Rzeszów/Bratkowice
|
Wysłany:
Wto 14:35, 01 Sty 2008 |
|
Ja liczę na to ze w ITOY 2009 zdobędzie Volvo ze swoimi nowymi modelami |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|