Autor |
Wiadomość |
gargamel
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 18:01, 12 Cze 2013 |
|
Wczoraj kumpel podesłał mi przykładowy filmik z montażu instalacji lpg w... DAFIE! Tych ludzi już całkiem pogieło? Przecież z tego DAFA to się toczydełko zrobi, zamuli go nieźle. Poza tym w jaki niby sposób to ma dawać oszczędności, jak i tak trzeba lać ropę? |
|
|
|
|
|
|
KubaBiałystok
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 837 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Śro 18:05, 12 Cze 2013 |
|
Na jakim świecie żyjesz? Temat lpg w samochodach ciężarowych, jest już w jakimś stopniu rozwinięty i to nie żadna nowość, co raz więcej aut ma instalacje, a na sąsiednich forach, znajdą się nawet kierowcy, którzy mają/mieli okazję jeździć ciężarówkami na gaz |
|
|
|
|
gargamel
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 18:36, 12 Cze 2013 |
|
Wyrażam tylko zaskoczenie, że ktoś się decyduje na taką desperację, bo jak dla mnie korzyści znikome. Wprawdzie nie zagłębiałem się w temat, ale podejrzewam, że awaryjność takich samochodów wzrasta niepomiernie. |
|
|
|
|
Łukaszbp
Kierowca
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 1196 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska (LB)
|
Wysłany:
Śro 19:14, 12 Cze 2013 |
|
Cytat: |
Wprawdzie nie zagłębiałem się w temat, ale podejrzewam, że awaryjność takich samochodów wzrasta niepomiernie. |
To poczytaj, jest sporo publikacji na ten temat.
Przede wszystkim jest to spora oszczędność, nie chcę zmyślać, ale koszt instalacji zawraca się po około 20.000 km. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się nie mylę. Kolejnym plusem jest fakt, że wzrasta moment i moc (około 30 %). Jeśli ktoś jeździ na wschód zyski są jeszcze większe. Ktoś tam jeszcze kiedyś pisał, że auto staje się bardziej ekologiczne, czyli wydziela mniej szkodliwych związków do atmosfery.
Co do awaryjności, jeśli ktoś jeździ na wschodnim paliwie to awaryjność nie wzrasta? Pompowtryski nie padają szybciej? Pompy paliwowe się nie przycierają? Nie zapiekają się gniazda zaworów? Moim zdaniem jeśli jest możliwość obniżenia kosztów to powinno się z tego korzystać.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
piotrek1993
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 258 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórzec /Siedlce WSI
|
Wysłany:
Śro 21:03, 12 Cze 2013 |
|
Zna ktoś różnicę w budowie takiej instalacji ?? bo jeżeli będzie na tym rzeczywiscie oszczędność to za 10 lat każdy będzie to miał już. |
|
|
|
|
Sebba
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 23:10, 12 Cze 2013 |
|
piotrek1993 napisał: |
Zna ktoś różnicę w budowie takiej instalacji ?? |
Podstawowa jest taka, że jedziesz nie na samym LPG, tylko na mieszance. Im większą proporcję gazu uda się ustawić, tym więcej się oszczędzi (różnica w cenie między LPG a ON).
piotrek1993 napisał: |
bo jeżeli będzie na tym rzeczywiscie oszczędność to za 10 lat każdy będzie to miał już. |
Czasem zerkam na profil jednej z firm zakładających takie instalacje. Ostatnio wrzucili referencje od klienta, który miał Trakkera z 2008 roku. Przed montażem spalanie wychodziło 47 l ON, po montażu 33,5 l ON i 5 LPG. To chyba komentarza nie wymaga. |
|
|
|
|
Kuba DAF
Moderator
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka (DK 61)
|
Wysłany:
Śro 23:31, 12 Cze 2013 |
|
Sebba napisał: |
piotrek1993 napisał: |
Zna ktoś różnicę w budowie takiej instalacji ?? |
Podstawowa jest taka, że jedziesz nie na samym LPG, tylko na mieszance. Im większą proporcję gazu uda się ustawić, tym więcej się oszczędzi (różnica w cenie między LPG a ON).
piotrek1993 napisał: |
bo jeżeli będzie na tym rzeczywiscie oszczędność to za 10 lat każdy będzie to miał już. |
Czasem zerkam na profil jednej z firm zakładających takie instalacje. Ostatnio wrzucili referencje od klienta, który miał Trakkera z 2008 roku. Przed montażem spalanie wychodziło 47 l ON, po montażu 33,5 l ON i 5 LPG. To chyba komentarza nie wymaga. |
Wszystko wygląda ładnie na papierach tylko schody zaczynają się gdy skończy Ci się gaz Auto zaczyna chochlować więcej niż przed montażem instalacji dlatego jak śmigasz po kraju to się opyla, jakbyś miał jeździć na zachód to raczej mało opłacalny biznes. |
|
|
|
|
Sebba
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 23:44, 12 Cze 2013 |
|
Kuba DAF napisał: |
Wszystko wygląda ładnie na papierach tylko schody zaczynają się gdy skończy Ci się gaz Auto zaczyna chochlować więcej niż przed montażem instalacji dlatego jak śmigasz po kraju to się opyla, jakbyś miał jeździć na zachód to raczej mało opłacalny biznes. |
A tego to szczerze mówiąc nie brałem pod uwagę, tzn. nie tyle może nie brałem, co nie zastanawiałem się nad takim przypadkiem. Muszę zbadać sprawę, bo nie wierzę, żeby czegoś na taką okazję nie wymyślili. |
|
|
|
|
Łukaszbp
Kierowca
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 1196 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska (LB)
|
Wysłany:
Czw 11:44, 13 Cze 2013 |
|
Przecież na zachodzie też są stacje, które tankują LPG więc w czym jest problem? |
|
|
|
|
Kuba DAF
Moderator
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka (DK 61)
|
Wysłany:
Czw 17:24, 13 Cze 2013 |
|
Łukaszbp napisał: |
Przecież na zachodzie też są stacje, które tankują LPG więc w czym jest problem? |
Na zachodzie Łukaszu chyba mają inne końcówki do tankowania gazu Choćby auta ściągane z Holandii z instalacją LPG mają inne zawory. |
|
|
|
|
gargamel
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 17:31, 13 Cze 2013 |
|
Sebba napisał: |
Przed montażem spalanie wychodziło 47 l ON, po montażu 33,5 l ON i 5 LPG. To chyba komentarza nie wymaga. |
Koledze od tych oszczędności to chyba się cyferki pomyliły... |
|
|
|
|
Sebba
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 19:18, 13 Cze 2013 |
|
gargamel napisał: |
Koledze od tych oszczędności to chyba się cyferki pomyliły... |
Nic mi się nie pomyliło, niczego nie ściemniłem. Tutaj jest wszystko napisane, jeden z pierwszych wpisów:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
lukasz531
Kierowca
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 370 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 19:40, 13 Cze 2013 |
|
byłem ostatnio robic klime w punkcie gdzie zakładają gaz do diesli i z tego co mi mówił to same zalety ( a co ma powiedzieć...)
-Auto jak przykładowo palilo 35l ropy to w po przeróbce i po przeliczeniu pali 30-31
-silnik jest mocniejszy o 20%
- nie wypala sie glowica i turbina ma lżej bo mniejsza temperatura spalin.
To nie jest tak ze palitak jakw osobówce 100% gazu, pali 80% ropy a 20% gazu. Instalacja zależnie od zbiornika gazu- od 16 do 19 tyś zl. jeżeli ktoś nie wierzy choc nie polecam bo klima po naprawie mi 1 dzien dzialała ale-
Auto-Gaz Luky - garaz.pl
42-360 Masłońskie
Sportowa 30
Telefon: 691-388-944
Strona www: [link widoczny dla zalogowanych]
e-mail: [link widoczny dla zalogowanych]
Czynne : pon. - pt. 9.00 - 16.00 soboty po umówieniu telefonicznym. |
|
|
|
|
piotrek1993
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 258 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórzec /Siedlce WSI
|
Wysłany:
Czw 22:31, 13 Cze 2013 |
|
Sebba napisał: |
Podstawowa jest taka, że jedziesz nie na samym LPG, tylko na mieszance. Im większą proporcję gazu uda się ustawić, tym więcej się oszczędzi (różnica w cenie między LPG a ON).
|
Czyli dla mnie bezsens. |
|
|
|
|
Madoń
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 545 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany:
Pią 8:10, 14 Cze 2013 |
|
piotrek1993 napisał: |
Sebba napisał: |
Podstawowa jest taka, że jedziesz nie na samym LPG, tylko na mieszance. Im większą proporcję gazu uda się ustawić, tym więcej się oszczędzi (różnica w cenie między LPG a ON).
|
Czyli dla mnie bezsens. |
Mimo wszystko się sprawdza i coraz więcej ludzi się na to porywa |
|
|
|
|
|