|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Mieszko
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 452 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 20:22, 01 Gru 2011 |
|
Em przeglądam allegro. i tu coś dziwnego. coś czego nie rozumiem z zawodu jestem mechanikiem ale jak to działa to ja nie wie. Ktoś z was to widział ?
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
|
|
Don Daniello
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew/10 pancerna z WSC
|
Wysłany:
Czw 23:40, 01 Gru 2011 |
|
Kolego na forum PTF jest jeden taki gościu co w Scanii też ma założony gaz
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieję, że się przyda |
|
|
|
|
Sergio20VT
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 324 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska/Warszawa
|
Wysłany:
Pią 11:29, 02 Gru 2011 |
|
Ochrona środowiska:
W silnikach diesla olej napędowy nie dopala się całkowicie. W silnikach z wtryskiem bezpośrednim około 78% wtryskiwanego paliwa ulega reakcji spalaniu. Dodatkowo tworzą się szkodliwe gazy tlenek węgla CO, węglowodory HC, i cząsteczki stałe (sadza itp.). Po zastosowaniu mieszanki olej napędowy - LPG około 95 % paliwa ulega dopaleniu, dodatkowo zmniejsza się udział wyżej wymienionych składników toksycznych. Po zatem zastosowanie podwójnego mieszanki pozwala obniżyć ciśnienie wtryskiwanego paliwa. LPG – jest jednym z paliw ekologicznych, dlatego zastosowanie tego rodzaju paliwa sprzyja ochronie środowiska. Wśród zalet stosowanie LPG w silnikach diesla należy wspomnieć, że poprzez redukcje zanieczyszczeń, pozwalają utrzymać lepsza jakość oleju.
Jak działa?
Jeden z przykładów opracowanych przez firmę SpongerCars jest zastosowania LPG do silnika Diesla jako mieszaninę z olejem napędowym. Stosunek ON i LPG w mieszance tej wynosi 80:20. Uruchomienie silnika następuje przeważnie na ON w szczególności jeżeli jest niska temperatura na zewnątrz. Olej napędowy w tej mieszance służy do samozapłonu mieszanki w silniku, ponieważ jak wiadomo silniki wysokoprężne nie potrzebują iskry do zapłonu.
Drugi sposób zastosowania LPG jest opracowany prze firmę DFD IWEMA enterprise. Polega on na opracowaniu bardzo zaawansowanego sterownika gazu który steruje na podstawie informacji uzyskanych z obciążenia, prędkości obrotowej wału korbowego, temperatury w układzie wydechowym, ilości zużywanego ONL i LPG. Rozwiązanie to umożliwia zaadaptowanie każdego w miarę sprawnego (nie wyjeżdżonego) silnika Diesla z turbo i bez doładowania, jak i również z elektronicznie sterowanym pedałem gazu.
We wszystkich tych rozwiązaniach możliwe jest wyłączenie używania LPG i przejście na wykorzystanie jedynie ON.
Ekonomia
Korzystając danych spalania opublikowanych na stronach Australijskich dla samochodu Land Rover Defender spalającego normalnie 10.7litrów ON na sto kilometrów, oraz z jego testów możemy przedstawić bilans kosztów. Aby przejechać 1000km potrzeba
107.14 L oleju napędowego – jeżeli jazda jest tylko na oleju napędowym
75 litrów oleju napędowego i 25 litrów LPG – jeżeli jest stosowana mieszanka,
Mając aktualne cen paliw można obliczyć bez problemu oszczędności na instalacji.
Źródło:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Ostatnio zmieniony przez Sergio20VT dnia Pią 11:30, 02 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
cHesTeR
Kierowca
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 418 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Pon 17:08, 05 Gru 2011 |
|
Don Daniello napisał: |
Kolego na forum PTF jest jeden taki gościu co w Scanii też ma założony gaz
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieję, że się przyda |
Tak się składa że ten gościu to mój sąsiad z drugiej strony drogi. Już chyba wszystkie Scanie ma zagazowane i podobno całkiem spore oszczędności z tego wychodzą. Haha a jakie zdziwienie było u nas na stacji Orlenu jak pojechali z moim bratem tankować... |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|