 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
Kwiatula
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 20:29, 30 Lip 2013 |
 |
Witam, słyszałem ostatnio od szefa i nie tylko, że powstało jakieś nowe przejście z BY, gdzie jest ograniczenie tonażu 12 ton i niby można tam śmiało jeździć solówką?
Ktoś coś wie, bo nie jestem w temacie w tamtych kierunkach, a niebawem zaczynamy jeździć i lepiej byłoby odstać 3 godziny niż 23  |
|
|
 |
 |
|
 |
piotrek 20
Kierowca
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWL
|
Wysłany:
Śro 8:29, 31 Lip 2013 |
 |
Prawdopodobnie chodzi o przejscie w Połowcach. Tam jakies zmiany mialy byc z racji rozbudowy. Poszukaj wiecej w ineternecie |
|
|
 |
 |
VOLVO189
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MINSK MAZOWIECKI
|
Wysłany:
Śro 9:38, 31 Lip 2013 |
 |
Wlasnie z ciekawosci poszukalem info na temat nowego przejscia n BY
Nowe przejście graniczne w Połowcach rusza na początku 2015 roku
PostDateIcon 15/07/2013 | PostAuthorIcon Autor: TIRcenter
Połowce budowa Drogowe przejście graniczne w Połowcach zmienia się w oczach. To obecnie największa budowa na wschodniej granicy Polski. Za niespełna dwa lata będzie to nowoczesne międzynarodowe przejście graniczne o powierzchni 18 hektarów.
W dniu 9 lipca w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim podsumowano i zakończono projekt rozbudowy przejścia granicznego w Połowcach finansowany z Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013. W spotkaniu oprócz Wojewody Podlaskiego wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Wspólnego Sekretariatu Technicznego, Służby Celnej, Straży Granicznej oraz przedstawiciele strony białoruskiej.
Inwestycja realizowana jest w kilku etapach i finansowana z wielu źródeł. Z budżetu wojewody podlaskiego na budowę przejścia w Polowcach wydano już ponad 30 mln zł, z Funduszu Granic Zewnętrznych – 2,5 mln zł, natomiast z Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013 pochodzi ponad 20 mln zł, za które udało się wybudować osiem budynków, między innymi budynek główny, budynki kontroli szczegółowej, budynki kontroli paszportowo-celnej, budynek wartownika i wiaty. A to nie koniec inwestycji. Wojewoda podlaski zdobył 61 mln zł ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Pieniądze te pomogą między innymi wyposażyć przejście w całą infrastrukturę, z której będzie korzystała również podlaska Służba Celna.
Obecnie przejście w Polowcach ma charakter bilateralny, czyli przeznaczone jest wyłącznie dla obywateli Polski i Białorusi. Odprawiane są tylko samochody osobowe. Po zakończeniu budowy, które jest planowane na I kwartał 2015 roku, służby graniczne będą odprawiać w ciągu doby w dwóch kierunkach 2000 samochodów osobowych, 50 autokarów i 200 samochodów ciężarowych do 7,5 tony. To ogromna zmiana i jednocześnie odciążenie od ruchu osobowego innych przejść.
Korzyści z budowy nowego przejścia to przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa na granicy państwowej, ograniczenie nielegalnych przekroczeń granicy, uaktywnienie się podmiotów gospodarczych w rejonie przejścia, a co za tym idzie zwiększenie zatrudnienia w regionie i poprawa warunków życia mieszkańców. Jednocześnie modernizacja i rozbudowa dróg dojazdowych do przejścia zmniejszy ryzyko kolizji i wypadków. Poprawie ulegnie międzynarodowa komunikacja drogowa w relacji Polska – Białoruś – Rosja. Co ważne, projekt przebudowy przejścia jest prowadzony po obu stronach granicy – w Połowcach i w Pieszczatce.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
 |
 |
Kwiatula
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 16:45, 31 Lip 2013 |
 |
Ok, ale podobno jest już otwarte jakieś przejście, kierowca z Siedlec tłumaczył, że tam jeżdżą solówkami 6,5t DMC i niby tam do 7,5t auta mogą iść. Mój szef z kolei twierdził, że tam 12 ton może śmiało lecieć. |
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|