Autor |
Wiadomość |
Roxy
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
|
Wysłany:
Śro 16:57, 11 Sie 2010 |
|
Witam!
Co prawda dopiero wybieram sie na logistyke,ale juz mozna by porozmawiac i podowiadywac sie na temat przyszlej pracy....
Spedytorzy i logistycy jesli tacy sie tu znajduja zapraszam do rozmowy!!! |
|
|
|
|
|
|
Sadam
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 890 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Śro 19:51, 11 Sie 2010 |
|
Hehe Chetnie się włącze do rozmowy ;p To od czego zaczynamy |
|
|
|
|
Roxy
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
|
Wysłany:
Śro 20:08, 11 Sie 2010 |
|
Wlasnie zastanawiam sie nad zalozeniem firmy spedycyjno logistycznej...Problem jednk polega na tym ze zapoznalam sie z nowymi zasadami przewoznika transportu drogowego i teraz jest to ryzyko.Jesli teraz kazda firma bedzie musiala miec swoje biuro to zapewne i lspedytorow.Pytanie czy w ogole podejmowac sie zakaldania dzialnosci...? |
|
|
|
|
MaTiGL
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 170 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Łuków
|
Wysłany:
Śro 20:24, 11 Sie 2010 |
|
Moim zdaniem rynek transportowy i tak przeżywa kryzys po prostu jest za dużo firm... Duże formy zaniżają stawki za transport i wszystko staje się nieopłacalne... Ja bym w tej chwili nie zakładał firmy opartej na transporcie ciężarówkami... |
|
|
|
|
Roxy
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
|
Wysłany:
Śro 20:28, 11 Sie 2010 |
|
Hmmm no i teraz juz nie wiem...Jestem w kropce ze tak powiem.... |
|
|
|
|
Amigo
Kierowca
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 283 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wielkopolska
|
Wysłany:
Śro 21:30, 11 Sie 2010 |
|
Żeby założyć takową firmę to trzeba mieć najpierw odpowiednie kontakty znajomości itp.
Raczej ciężko będzie rozkręcić taki interes jeżeli się nie będzie nawet miało jakimi ładunkami dysponować czy ciężarówkami.
Żyjemy w takich czasach że ludzie boją się podejmować ładunków z niesprawdzonych źródeł, lub też w drugą stronę.
Firmy które mają ładunek do przewiezienia nie dadzą go pierwszej z brzegu firmie o której nie mają pewnych informacji ani gwarancji ze ten ładunek dotrze na czas i na miejsce.
Oczywiście są ubezpieczenia itp ale tak jak napisałem żyjemy w takich czasach w których wszystkiego można się spodziewać.
A więc trzeba mieć na początek kilka firm w miarę pewnych które podpiszą jakiś tam kontrakt na ileś tam ładunków ze ci je dadzą i cię nie wystawia do wiatru jak ty zamówisz 20 ciężarówek a oni nie będą mieli towaru, a z tym będzie ciężko bo firmy które dobrze płacą są już dawno obstawione i trudno będzie znaleźć kogoś nowego wypłacalnego i rzetelnego.
Drugą konieczna rzeczą ta jakieś firmy transportowe które te ładunki podejmą chodź z tym jest będzie mniejszy problem gdyż ciężarówek jest więcej niż ładunków i szybko by się ktoś znalazł.
Poza tym trzeba mieć też dobrych spedytorów a nie wyjętych z kosmosu.
Są tacy którzy podejmują ładunki na takie terminy ze jest nie wykonalne spełnienie tego i potem są kary i tego typu historię ale to oddzielny temat.
Potem są problemy i wiele firm kończy przez takich pajaców zarówno transportowych jak i spedycyjnych. |
Ostatnio zmieniony przez Amigo dnia Śro 21:35, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
W1 DAMIAN
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WOT->WM
|
Wysłany:
Śro 22:58, 11 Sie 2010 |
|
Powiem tak, wybierając kierunek studiów jeszcze rok temu chciałem iść na Transport na Politechnikę...teraz patrząc jaka jest sytuacja wybrałem Budownictwo na SGGW i myślę, że dużo szybciej znajdę jakąś pracę niż po tym transporcie, bo kto nie ma kontaktów ten się mało co liczy w tym świecie... |
|
|
|
|
Agnieszka
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rembertów
|
Wysłany:
Czw 10:32, 12 Sie 2010 |
|
Amigo muszę się z tobą zgodzić są niby giełdy i jest ich nie mało ale nie wiele to zmieni tam tez przydają się dobre kontakty.
Można by było się tu sprzeczać bo to giełda niby łatwo pozyskać ładunek i co z tego ??
Niech ten ładunek będzie jeszcze z firmy która jest wypłacalna i za stawki godne uwagi a na giełdzie rożnie to bywa te stawki są zaniżane znam tam firma która zbiera ładunki i co lepsza ten sam ładunek puszcza na tej samej giełdzie oczywiście stawka wiadomo jaka jest tego ładunku.
Jednak jak ja zaczynałam prace nie miałam żadnych kontaktów i powiem wam było ciężko ale nie mogę powiedzieć bez kontaktów nie dasz rady ja dałam 2 miechy ciężkie prawda ale potem było coraz lepiej kontakty można nawiązać od zera.To wszystko zależy od ciebie.Ale na pewno będzie ciężko. |
|
|
|
|
Amigo
Kierowca
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 283 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wielkopolska
|
Wysłany:
Czw 14:15, 12 Sie 2010 |
|
Agnieszka napisał: |
Niech ten ładunek będzie jeszcze z firmy która jest wypłacalna i za stawki godne uwagi a na giełdzie rożnie to bywa te stawki są zaniżane znam tam firma która zbiera ładunki i co lepsza ten sam ładunek puszcza na tej samej giełdzie oczywiście stawka wiadomo jaka jest tego ładunku.
|
To jest właśnie manipulacja ładunkami a wygląda to mniej więcej tak.
Firma puszcza ładunek w obieg na giełdę lub do jakieś tam firmy spedycyjnej za 2000 tyś euro.
Ten kto dostanie ten ładunek wystawia go z powrotem na giełdę ale już za 1800 euro lub przekazuje je do jakiejś innej firmy.
Potem historia powtarza się jeszcze ze 3 razy i jak dojdzie do przewoźnika to przewoźnik jedzie już za stawkę 1000 euro a nie za 2 tyś euro.
I tak się biznes kręci na jednym ładunku zarobi kilka osób a po dupie dostanie przewoźnik.
Dla tego na rynku transportowym najlepsze pieniądze biorą ludzie którzy dostają ładunki prosto ze źródła a nie z jakichś giełd czy innego typu kombinacji.
A wracając do tematu to opłaca się być takim pośrednikiem tylko trzeba mieć z czego obciąć a nie dostać już ładunek po obcięciu.
Tacy pośrednicy niszczą transport i zaniżają stawki a nie firmy transportowe chodź panuje taka opinia.
Firmy transportowe biorą te ładunki bo muszą z czegoś opłacić leasingi i tego typu rzeczy.
Jak nie wezmą to po nich i firmy pośredniczące na tym korzystają.
Jest tu też mały błąd transportowców gdyż musieli by się wszyscy zbuntować i nie brać tych śmiesznych ładunków.
Bo jak nie wezmą trzy firmy to w czwartej trafi się osioł który będzie skakał z radości że dostał ładunek przykładowo do Francji za pół euro za kilometr z niemożliwymi do zrobienia kilometrami.
On się potem nie przejmuję bo obciąży za to kierowcę i i tak wyjdzie na swoje.
Ale znowu odjechałem od tematu, wybaczcie ale boli mnie taka sytuacja. |
|
|
|
|
JoHn
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 233 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 10:21, 13 Sie 2010 |
|
Wszyscy płaczecie, dziwicie się, tylko jak Wy moglibyście doić, to robilibyście to samo. "Każdy sobie rzepkę skrobie". Takie są prawa wolnego rynku i biznesu. |
Ostatnio zmieniony przez JoHn dnia Pią 10:22, 13 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|