|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Kusy-Ursus
Kierowca
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1566 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Ursus
|
Wysłany:
Sob 12:01, 08 Gru 2012 |
|
Kiedyś już na łamach tego forum dyskutowaliśmy na temat kontrolbuchów, m.in. z Panem Eugeniuszem Szewczykiem, który przesłał nam znaleziony w niemieckich przepisach takie oto wyjasnienie (przywoływane juz kiedyś):
Für welche Fahrzeuge gelten die Fahrpersonalvorschri ften?
Die Fahrpersonalvorschri ften der Verordnung (EG) Nr. 561/2006 und Verordnung (EWG) Nr. 3821/85 gelten grundsätzlich für alle Beförderungen mit Fahrzeugen, die dem Gütertransport dienen, auf öffentlichen Straßen gelenkt werden und deren zulässiges Gesamtgewicht einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger 3, 5 Tonnen übersteigen.
Ferner gelten die Vorschriften für Unternehmer und Fahrer von Fahrzeugen, die zur Personenbeförderung dienen und die nach ihrer Bauart und Ausstattung geeignet und dazu bestimmt sind, mehr als 9 Personen einschließlich Fahrer zu befördern. Es kommt nicht darauf an, ob sich das Fahrzeug in leerem oder beladenen Zustand befindet bzw. mit Fahrgästen besetzt ist.
Im Inland müssen auch Fahrer von Fahrzeugen, die zur Güterbeförderung dienen und deren zulässiges Gesamtgewicht einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger mehr als 2, 8 t und nicht mehr als 3, 5 t beträgt, Aufzeichnungen über die Lenkzeiten, alle sonstigen Arbeitszeiten, die Lenkzeitunterbrechun gen und die Ruhezeiten führen. Wenn ein Kontrollgerät - analog oder digital - eingebaut ist, müssen die Aufzeichnungen durch Benutzung des eingebauten Gerätes geführt werden ( § 1 Abs. 7 FPersV). Die Tätigkeitsnachweise müssen bei Fahrzeugen ohne Kontrollgerät durch manuelle Aufzeichnungen erfolgen (§ 1 Abs. 6 FPersV). Diese sind für jeden Tag separat zu fertigen. Der Fahrer hat dabei jedes Blatt der Aufzeichnungen mit Vor- und Zuname, dem Datum, dem amtlichen Kennzeichen, den Kilometerständen bei Fahrtbeginn und Fahrtende zu versehen (§ 1 Abs. 6 FPersV). Die Aufzeichnungspflicht en sind dann erfüllt, wenn die Aufzeichnungen auf einem Vordruck nach dem Muster der Anlage 1 getätigt werden (§ 1 Abs. 7 FPersV).
Liegt das Gesamtgewicht eines Fahrzeuges hingegen bei 2, 8 Tonnen oder darunter (einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger), so bestehen keine fahrpersonalrechtlic hen Aufzeichnungspflicht en
O ile Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85/EWG odnosi się wyłacznie do urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym, o tyle rozporządzenie kolejne w brzmieniu: ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 15 marca 2006 r. dotyczy spraw harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98 itd. w Rozdziale I art 2.1.a wskazuje wobec kogo mają owe pzrepisy zastosowanie:
Artykuł 2
1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie do przewozu drogowego:
a) rzeczy, gdy dopuszczalna masa całkowita pojazdów łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza 3,5 tony; lub
b) osób, pojazdami skonstruowanymi lub trwale przystosowanymi przeznaczonymi do przewozu więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą.
Przeczytalem poraz kolejny oba rozporządzenia WE, zeby doszukac sie wyjątków w stosowaniu tego prawa wobec kierowców popularnych busów o DMC < 3,5T. Nie znalazłem niestety niczego, co mogłoby być wyjatkkiem dla naszych sąsiadów Niemców. To jest wewnętrzny pzrepis niemeicki i nie moze stać w sprzeczności z prawem nadrzędnym, jakim są rozporządzenia i dyrektywy EU.
Zresztą ze swojego doświadczenia w kontaktach z niemiecką policją nasi kierowcy powołujac sie na powyższy przepis "temat" kontrolbucha statwał się po powołaniu sie na w/w przepisy tematem nieaktualnym w ciagu 2 min. |
|
|
|
|
|
|
Kwiatula
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 12:11, 08 Gru 2012 |
|
Trzepią za książki cały czas i za nic mają sobie tłumaczenie, że to ich przepis wewnętrzny. Co lepsze mało kto dostaje dzisiaj 30 euro mandaciku. |
|
|
|
|
ardel95
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kobylin [PKR]
|
Wysłany:
Nie 12:45, 09 Gru 2012 |
|
Ostatnio jadąc z tatą w niedziele na NL zapłaciliśmy 100 euro za to że jedziemy w zakazie (Niemiec nam tłumaczył że z przyczepą nie możemy) a nie przekraczaliśmy 7,5T, ale byliśmy 5km od granicy D-NL więc nas puścił... |
|
|
|
|
Kusy-Ursus
Kierowca
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1566 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Ursus
|
Wysłany:
Nie 14:21, 09 Gru 2012 |
|
Mój szef nam podrukował takie dziadostwa, kumpel zawsze pokazuje i jest ok. wychodzi bez mandatu i nawet nie drążą tematu. |
|
|
|
|
Kwiatula
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 16:03, 10 Gru 2012 |
|
Dokładnie, wystarczy pisac i większośc nie robi problemow, ale coraz częściej sprawdzają co tam bazgrzemy i gadałem już z chłopakami, którzy polegli ze względu na brak wiedzy z czasu pracy. |
|
|
|
|
kuri
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 149 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin
|
Wysłany:
Sob 10:26, 15 Gru 2012 |
|
Jak macie bazgrać byle co to lepiej żeby nie mieć w ogóle... Mniejszy mandat jest wtedy a Niemcy racja, zaczęli sprawdzać co piszemy, mnie Politzei jak dopadło na parkingu to z kalkulatorem przeliczał wszystko czy się zgadza. |
|
|
|
|
sklep@druczki.eu
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 13:11, 07 Kwi 2014 |
|
Polecam Druczki. eu Książka KONTROLLBUCH w cenie 9, 00 zł brutto. Druki CMR 9, 99 zł brutto |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|