Autor |
Wiadomość |
opopop
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 15:41, 17 Mar 2008 |
|
Mam do Was koledzy parę pytań. Mam nadzieję, że znajdzie się osoba, która mi pomoże.
1. Co oznaczają np. w pojazdach budowlanych liczby 8x6, 8x4?
2. Ile można załadować na standardowy zestaw (ciągnik + naczepa) ?
3. Jaki może być nacisk na oś pędną a ile na niepędną?
4. Od jakiego wieku można robić prawo jazdy C+E? I od jakiego wieku można pracować jako kierowca zawodowy?
Z góry dziękuje |
|
|
|
|
|
|
Mariusz
Kierowca
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 1521 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ...Tam gdzie Dworek Piłsudskiego, gdzie Królewskie pije się...
|
Wysłany:
Pon 15:51, 17 Mar 2008 |
|
1. Liczba ta jest to liczba oznaczająca konfiguracje układu pędnego np. jeżeli jest to 8x6 to znaczy, że auto ma cztery osie z czego trzy są pędne, jeżeli 8x4 pędne są dwie-ostatnie.
2.To zależy ile waży ciągnik i naczepa ale całkowita masa nie może przekroczyć 40 ton. Czyli odejmij sobie od 40 ton masę ciągnika i naczepy a wyjdzie Ci ile możesz załadować na dany zestaw.
3. Dopuszczalny nacisk na os pędną w ciągniku siodłowym to 12 ton, a na naczepowe po 8 na każdą.
4. Prawo jazdy CE możesz zrobić po ukończeniu 18 lat, no i musisz posiadać prawo jazdy kat. B. Zawodowo możesz jeździć od lat 21. |
|
|
|
|
opopop
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 19:43, 28 Mar 2008 |
|
Witam.. A ja znowu z pytankami
Co oznacza np. Euro2, Euro3, Euro4, Euro5?
Do czego są półbiegi?
Z którego biegu się rusza? Z 1 czy np. z 3
Z góry dziękuję |
|
|
|
|
Kusy-Ursus
Kierowca
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1566 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Ursus
|
Wysłany:
Pią 21:42, 28 Mar 2008 |
|
opopop napisał: |
Witam.. A ja znowu z pytankami
Co oznacza np. Euro2, Euro3, Euro4, Euro5?
Do czego są półbiegi?
Z którego biegu się rusza? Z 1 czy np. z 3
Z góry dziękuję |
odpowaidam na pytanie 1:
euro1, euro2, euro3, euro4, euro5 to sa poprostu emisje spalin
odpowiedz na pytanie 3.
jesli jesli masz ciezar taki np 40t lub mniej to ruszasz z biegu nr 1 a jesli lecisz na pusto to ruszasz z 2 lub 3.
odpowiedz na pytanie 2.
jesli masz ciezar to ruszasz z połówki zeby bujnac zestaw np ze swiateł pózniej przezucasz wichajster i wrzucasz wiekszy bieg i tak w kółko
jesli zle to niech ktos mnie poprawi |
|
|
|
|
Michał
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 777 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
|
Wysłany:
Pią 22:02, 28 Mar 2008 |
|
NIE MA czegoś takiego jak schematy, o których pisze Kusy, że ruszasz z biegu takiego i takiego, to nie jest osobówka. Jedyne co, to przy ruszaniu zestawu z naczepą powinno się ruszać z małej skrzyni, a który bieg? To zależy od silnika, przełożeń, drogi, ładunku, pogody itd. |
|
|
|
|
Kusy-Ursus
Kierowca
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1566 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Ursus
|
Wysłany:
Pią 22:33, 28 Mar 2008 |
|
Michał napisał: |
NIE MA czegoś takiego jak schematy, o których pisze Kusy, że ruszasz z biegu takiego i takiego, to nie jest osobówka. Jedyne co, to przy ruszaniu zestawu z naczepą powinno się ruszać z małej skrzyni, a który bieg? To zależy od silnika, przełożeń, drogi, ładunku, pogody itd. |
wiesz ja tłumaczyłem na skrzyni od Iveca (wywrotka) wiec nie wiem jak jest w zestawach dalekobieznych bo nie jezdziłem sam osobiscie jako kierowca a w wywrotce tak stary mnie uczył |
|
|
|
|
Michał
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 777 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
|
Wysłany:
Pią 23:00, 28 Mar 2008 |
|
Kusy-Ursus napisał: |
Michał napisał: |
NIE MA czegoś takiego jak schematy, o których pisze Kusy, że ruszasz z biegu takiego i takiego, to nie jest osobówka. Jedyne co, to przy ruszaniu zestawu z naczepą powinno się ruszać z małej skrzyni, a który bieg? To zależy od silnika, przełożeń, drogi, ładunku, pogody itd. |
wiesz ja tłumaczyłem na skrzyni od Iveca (wywrotka) wiec nie wiem jak jest w zestawach dalekobieznych bo nie jezdziłem sam osobiscie jako kierowca a w wywrotce tak stary mnie uczył |
Rozumiem Też mógłbym podać, jak to jest w Scanii 440 czy Dafie 410, ale trzeba by to było bardzo szeroko rozpisać w zależności od warunków, które podałem w poprzednim poście. Z tej szerokiej teorii "kompletny świeżak" niewiele by wyniósł, dlatego najlepiej pojeździć z kimś |
|
|
|
|
Norbert-Volvo
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 110 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica
|
Wysłany:
Pią 23:01, 28 Mar 2008 |
|
Co do pytania kolegi "opopop" to ruszanie masz przewaznie z 1 albo z 2. ja nie jestem doswiadczonym kierowca ale widze jak ojciec jezdzi a on potrafi. przewaznie w nowych samochodach nad kierownicą sa schematy ruszania. z naciskiem czy bez na naczepe, pod gorke powinno sie ruszac 1 a na podlozu rownym nawet jak masz full "trailer" to wystarczy 2. chyba ze chcesz rozbujac sie to polbiegi sa do tego dobre. Pozdro. ja to tlumaczylem na manie TGA 18. |
Ostatnio zmieniony przez Norbert-Volvo dnia Pią 23:02, 28 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
opopop
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 19:38, 25 Maj 2008 |
|
Koledzy ja zwracam się do Was z kolejną dawką pytań.
1. Jak poznać w ciągniku 8x4, która oś jest pędna o która nie?
2. Co to jest intercooler?
3. W wywrotkach często widać, że są 3 osie a 1 jest jakby w powietrzu. Do czego służy
ta oś w powietrzu?
4. Jest sytuacja, że np. jadę z ojcem w trasę. Wieziemy w jedną stronę towar a na powrocie mamy pusto. Mam powiedzmy 19 lat i chcę zmienić ojca. Czy mogę to zrobić nie będąc zatrudnionym w firmie?
5. Co to jest AdBlue? |
|
|
|
|
LUKE
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 4174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejówek
|
Wysłany:
Nie 20:07, 25 Maj 2008 |
|
opopop napisał: |
Koledzy ja zwracam się do Was z kolejną dawką pytań.
1. Jak poznać w ciągniku 8x4, która oś jest pędna o która nie?
2. Co to jest intercooler?
3. W wywrotkach często widać, że są 3 osie a 1 jest jakby w powietrzu. Do czego służy
ta oś w powietrzu?
4. Jest sytuacja, że np. jadę z ojcem w trasę. Wieziemy w jedną stronę towar a na powrocie mamy pusto. Mam powiedzmy 19 lat i chcę zmienić ojca. Czy mogę to zrobić nie będąc zatrudnionym w firmie?
5. Co to jest AdBlue? |
1. W 8x4 masz pędne 2 ostatnie osie.
2. Intercooler to jest "chłodnica" chłodząca powietrze sprężone w turbinie przed dostarczeniem go do silnika, dzięki niej jest zwiększona moc silnika.
3. To nie tylko w wywrotkach, lecz w większości naczep, jest to tzw. "oś podnoszona", jak jedziesz na pusto to ośka w górę. Dzięki temu masz mniejsze spalanie i opony się na tej osi wolniej zużywają.
4. Jak masz prawo jazdy, kurs na przewóz rzeczy i psychotechnikę, to możesz gdy auto nie przekracza 7,5DMC.
5. AdBlue to tzw. siuwax. Jest to mocznik, służy on do zmniejszenia edycji spalin, stosowany w niektórych markach europejskich. |
|
|
|
|
opopop
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 20:39, 25 Maj 2008 |
|
A pusty zestaw chyba nie ma 7.5 tony?
Więc moge śmigać? |
|
|
|
|
LUKE
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 4174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejówek
|
Wysłany:
Nie 20:46, 25 Maj 2008 |
|
Sam ciągnik siodłowy by ci się mieścił do 7.5t , z naczepą już nie. Natomiast widać ty mówisz o wywrotkach 8x4 to one przekraczają 7.5DMC, więc nie możesz śmigać.
Poza tym kolego pelasik po co te podwójne konta? Pytać się to nie jest grzech ani coś złego, wiadomo, że nie ma ludzi wszystko wiedzących i proste że jak ktoś nie wie to się pyta. M.in. po to jest te forum. A zabawa z nowymi kontami to moim zdaniem dziecinada. |
Ostatnio zmieniony przez LUKE dnia Nie 20:49, 25 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
opopop
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 21:00, 25 Maj 2008 |
|
Wpadka wpadka..
Ale cóż. Intencje miałem dobre. Chciałem się tylko dowiedzieć paru rzeczy.
I dzieki LUKE za pomoc |
|
|
|
|
|