FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 MAN TGX Euro 6 BDF Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
matis



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: Nie 22:14, 21 Gru 2014 Powrót do góry

Witam wszystkich, od 3 tygodni poganiam już na "swoim" sprzęcie.
Mój pracodawca powierzył mi MAN-a Euro 6, którego pokrótce przedstawię.

Marka: MAN
Model: TGX
Moc: "całe" 400 koni
Twisted Evil

Przebieg: Ze względu na to, że auto do tej pory robiło podwójną obsadę 290000 km
Wyposażenie Prócz podstawy to chyba:
-klima postojowa
-retarder
-doświetlenie zakrętów
-wbudowania nawigacja
-"trąbki" Razz

i szczerze mówiąc nie wiem czy coś jeszcze Smile

Autkiem jeżdżę tylko po Niemczech, choć w firmie jeździ się jeszcze do Polski i Czech, ale ja jeszcze nie miałem tej przyjemności.

Pod auto obecnie podpięta jest rok młodsza od węgla przyczepa marki Schmitz.

Fotki niezbyt powalającej jakości, robione niezbyt powalającej jakości telefonem:)

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


I taki znak rozpoznawczy:)

[link widoczny dla zalogowanych]


Szczerze mówiąc na CB narazie za dużo nie pogadam, ale po nowym roku chcę je "przerobić" na którejś z przygranicznych stacji i będę mógł się normalnie komunikowaćSmile

Jutro zabieram swoją dziewczynę z aparatem, także powinno się pojawić kilka lepszych fotek.
Pozdrawiam wszystkich:)
Zobacz profil autora
Zwiadek



Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wasilków/Białystok

PostWysłany: Pon 9:26, 22 Gru 2014 Powrót do góry

Ładne autko bo nowe jak to się mówi Very Happy A tak oceniając normalnie to bardzo mi się podoba, kolorek trochę odróżniający się no i sylwetka MANa Ojro 6 mi się również widzi. Szkoda tylko, że taka robota z różnymi pudłami bo jakby mieć jakąś firaneczkę to lepiej by się prezenciło Wink Ale roboty się nie wybiera i przynajmniej z auta możesz być zadowolony Very Happy Oby hajs się zgadzał Wink
Zobacz profil autora
maniek134



Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tomaszów Bolesławiecki , Dolny Śląsk

PostWysłany: Pon 11:01, 22 Gru 2014 Powrót do góry

Lew jak lew Very Happy Do twarzy mu w tym kolorku, jeździsz po całych Niemczech? kojarzę tę firmę, z Langenhagen szczególnie Wink Pozdro, bezawaryjnych.
Zobacz profil autora
matis



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: Sob 12:31, 27 Gru 2014 Powrót do góry

Tak jest Panie całe Niemcy bez wyjątku. Wszystkie poczty, amazony, zalanda i DHL-e. Dzięki za komentarze:)
Zobacz profil autora
ardel95



Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kobylin [PKR]

PostWysłany: Wto 23:07, 30 Gru 2014 Powrót do góry

Nie leciałeś wczoraj popołudniu A24 w kier Hamburga? Mijałem podobnego z puchami DHL-a? Wołałemna radiu ale szybko mi urwało


Ostatnio zmieniony przez ardel95 dnia Wto 23:08, 30 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
matis



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: Czw 14:20, 01 Sty 2015 Powrót do góry

Na pewno nie ja, ja w poniedziałek wieczorem poleciałem na Bielany Wrocławskie do Amazona, później na Sady i we wtorek wieczorkiem byłem już w domku. Ale powiem Ci, że o tej porze mój tata leciał w kierunku Hamburga po kawę i później na Bremen także to mógł być on:)

A co do pogadania to powiem Ci, że z tym niemieckim CB nie da się porozmawiać. Z tego co się orientowałem mają za małą moc wyjściową, ale idzie to niby przerobić i takie jest moje postanowienie noworoczne:)

Pozdrawiam:)


Edit:

3 Fotki z docelówki do Saulheim Smile


Wozidło od czoła || Moja 17-latka:)


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


I bonus czyli kierownik wycieczki na lekkiej zmułce;)

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez matis dnia Nie 22:13, 04 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
matis



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: Pon 11:29, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Post pod postem, ale pod auto została podpięta 3- miesięczna Kronka bo w starej straciłem całe oświetlenie:)

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


I w pełnej okazałości:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam:)
Zobacz profil autora
Łukaszbp
Kierowca


Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska (LB)

PostWysłany: Pon 14:18, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Od czasu gdy sam miałem okazję jeździć z przyczepą na obrotnicy mam wielki szacunek do kierowców, którzy takowymi zestawami jeżdżą. Sam wiem ile razy kosztowało mnie to wysiłku i ile razy ocierałem pot z czoła wykonując manewry na placu.

Wiesz może czy rodzaj ogumienia (bliźniak/ balon) wpływa na zachowanie/ uciekanie przyczepy podczas cofania?

Pozdrawiam.
Zobacz profil autora
Atego



Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn, GKW

PostWysłany: Pon 22:54, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Fajny sprzęt. Świeżutki, nowiutki, tylko pozazdrościć Very Happy Robota nocna, dzienna czy mieszana?

Jak jest z kwestią języka w tym rodzaju transportu? Wystarczą podstawy języka, czy jednak trzeba umieć trochę więcej? Jazda jazdą, ale ciekawi mnie jak to wygląda w przypadku zostawiania i pobierania kontenerów.


Ostatnio zmieniony przez Atego dnia Pon 22:55, 16 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kamek



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skoczów

PostWysłany: Śro 0:38, 18 Lut 2015 Powrót do góry

Dużo osób zadaje pytanie, to i ja zadam Very Happy
Możesz powiedzieć jak jeździ się na pusto? Miota przyczepą, czy jakoś zbytniej różnicy nie ma?
Zobacz profil autora
Scania14



Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:19, 18 Lut 2015 Powrót do góry

kamek napisał:
Dużo osób zadaje pytanie, to i ja zadam Very Happy
Możesz powiedzieć jak jeździ się na pusto? Miota przyczepą, czy jakoś zbytniej różnicy nie ma?

Miota jak szatanem. Very Happy Przynajmniej tak mi się wydaje z obserwacji jadąc za takim zestawem bez kontenerów. Very Happy
Zobacz profil autora
matis



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: Sob 21:09, 21 Lut 2015 Powrót do góry

O kurcze dawno mnie nie było to i pytań się nazbierało Smile

Po pierwsze dziękuję za zainteresowanie maszyną jak i trybem pracy, bo jest to dość specyficzna gałąź transportu.

Co do rodzaju ogumienia to nie mam porównania, także nie mogę się wypowiedzieć. Ja mam na bliźniaku i jedyne co jest pewne to do manewrów ośka w górę. Auto szybciej reaguje na ruchy kierownicy i jest dobrze:) Kwestia wyuczenia i praktyki. Można się nauczyć, podstawa to brak pośpiechu.

Co do trybu pracy... Jeżdżę w firmie od połowy listopada zeszłego roku i od tamtego czasu jeden tydzień miałem jazdy dziennej. Jeździmy praktycznie cały czas na pocztach, więc pracę zaczynam w godzinach od 17 do nawet 22 i kończę w zależności od tury od około 2:00 do nawet 9-10 rano.

Jeśli chodzi o język to wjeżdżając na pocztę rozmawiasz przez taki "domofon" także coś tam powiedzieć musisz. Są to głownie wyuczone zwroty, ale nieraz może nas rozmówca zaskoczyć jakimś pytaniem i wtedy dobrze wiedzieć jak odpowiedzieć. Wszystkie spóźnienia, problemy też trzeba zgłaszać po niemiecku i wtedy trzeba podać powód itp. Są też rozmowy z niemieckimi kierowcami w razie "przepinek" także niemiecki jest jednak w tym minimalnym stopniu potrzebny.

Co to jazdy na pusto/pełno...

Miota niesamowicie. Czy to sama rama, czy to z pustym kontenerem... jest wesołoSmile
Najlepiej mieć tam jakieś 3-4 tonki:)

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję raz jeszcze za zainteresowanie.
Zobacz profil autora
matis



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: Pią 16:33, 27 Mar 2015 Powrót do góry

Siemanko siemanko!

Post pod postem, ale nikt nie chce skomentować, a ja mam kilka zdjęć, a stoję akurat w Saulheim do 17:30 i trochę mi się nudzi, także podzielę się nimi.
W samochodzie nie zmieniło się praktycznie nic prócz nowiutkich kapci na przednią zośkę i wleczoną.

Autko śmiga choć miałem mały problem z filtrami i wyświetlał mi błąd "dopływ paliwa sprawdzić" - na szczęście szybko naprawione.

Fotki jak zwykle w jakości, nazwę to "średniej", ale nie wożę ze sobą narazie aparatu i pstrykam z poczciwego Huaweia.

Na przepince w Magdeburgu

[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj pauza na dzikusie na A5 za krzyżówką z A6 w stronę Basel

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

I to co podoba mi się najbardziej - wielki spot! Senior & Junior czyli weekendzik z tatą na Nohrze:D

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Przed startem godzina 0:00

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

I kawałek wnętrza - najwyklejsze, TGXowe, bez tuningu:) Jedyny bajer to navi.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Co do planów to na pewno będę chciał założyć falbankę na przód i boczki. Myślę też nad obszyciem dywanika środkowego czymś skóropodobnym pod kolor falbany i to raczej wszystko. Nie chcę za dużo inwestować ponieważ nie wiem ile będzie mi dane pojeździć tym MANuelem. Nadal nie zebrałem się na przestrojenie CB'ka. Jak przyjeżdżam w sobotę nad ranem na bazę to raczej myślę o tym jak najszybciej się ewakuować bo do domciu jeszcze 230 km:D

A teraz sprostowanie.
Post wyżej napisałem, że pustą przyczepą strasznie buja. W starej Schmitz tak się działo, ponieważ wszystko było już rozregulowane. Po podczepieniu nowej lawety stwierdzam jednoznacznie, że pusta przyczepa jak i załadowana idzie grzecznie za autkiem. Problem gdy paproki narzucają paczek na przód kontenera a tył jest pusty, wtedy trzeba uważać żeby przy wyprzedzaniu komuś lusterek nie pourywać bo jest "prawy do lewego" Smile Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do komentowania:P
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin